HelenaKatarina

Egypten alltså

Kategori: Allmänt

Vår printare kom in på kontoret för hmm vad kan det vara, 1,5 vecka sen och sa att vårt välkomstmaterial var klart. Åhh perfekt tänkte vi, kikade på papprena och såg att han hade tryckt på fel sida. Gör om gör rätt sa vi till honom. Ok sa han och meddelade att det är klart om 2 dagar.
Idag 1,5 vecka senare kom han alltså in igen, pappret såg fint ut och framsidan är fin. Vi vänder på det och ser att bilderna inte är med, frågar honom så var dem är och han påstår att det fanns ju inga. Joho du! Det fanns det visst, Camilla kilar upp och visar honom exakt hur det ska se ut. Ojoj säger han och kilar ut ur kontoret med ett löfte om att imorgon komemr han igen med rätt papper. Jaha..?

Jaja vi får väl se :)

En annan sak som jag funderat mycket på det senaste är det här med att alla egyptsier säger Welcome så fort man säger att man är svensk och inte bott här hela sitt liv. För jag ser ju så egyptisk ut elelr vad?
Exampelvis så åkte jag transferbuss häromdagen och busschauffören frågar då hur länge jag vart här (tror jag för han sa det på arabiska men sken upp som en sol vid mitt svar), mitt svar är alltså 2 månader. Åhh säger han och skrattar. Ryssland? frågar han så, ehh noooo Sweden! Han skrattar igen och säger så Welcome. Jaha vad säger man då? Tack..? 
Samma sak är det vart man än går, så fort de ser att man inte är egyptsier så säger de Welcome...
VARFÖR???

Och en sak till, får försäljarna här i Hurghada verkligen sålt mer bara för att de säger Hey I love you eller Ohh nice(samtidigt som de spanar in dig uppifrån och ned)...? Känns det inte lite ute...?

Japp tack för mig och min negativa sida av Hurghada :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: