HelenaKatarina

Bön & AC

Kategori: Allmänt

Innan ja kom till Egypten så trodde jag att det inte var så hemskt många muslimer som faktiskt bad 5 gånger om dagen. Fel! Typ alla ber 5 gånger om dagen :) 
Och vet ni varför jag kom att tänka på det just nu? Jo för nån böneutropare började yla här utanför kontoret precis och jag förjade skratta för att det lät så fruktansvärt roligt :) Förlåt mig! Fast är själv här så det varade inte så länge...skrattet alltså, böneutroparen håller fortfarande på!

En annan rolig sak som hänt det senaste skall ja nu berätta för er.
Min och Claus AC i vardagsrummet har vart sönder, 3 dagar efter min ankomst kom en man, husägarens högra hand typ, för att checka detta. Han stod med fjärrkontrollen coh tryckte och tryckte...kliade sig i huvudet och kilade sedan upp på taket. Lite senare kom även dörrmannen och kikade på AC:n och förstod inte heller vad som var fel. Efter kanske 20 min gick båda och meddelade att det skulle komma en annan man och titta på det nästa vecka.
Fint! Han kom så i förrgår. Vi sitter och ser på Hulken på TV och det knackar hårt på dörren, jag öppnar och där står husägarens högra hand, ja alltså inte hand utan den där mannen. Han pekar på en annan man och undrar om han kan få fixa AC:n. Javisst! de går in, trycker på fjärrkontrollen i säkert 5 min. Oj det fungerade visst inte...upp på taket, ner igen, upp igen och ner igen. Då kommer helt plötsligt dörrmannen med en stege.
Den lille mannen klättrar upp och tar ut några filter, diskar dem och fixar och grejar, skvätter vatten och tillslut upp på stegen igen och får fast filtren. AC:n fungerar fortfarande inte...
Så går de alla tre och meddelar att de kommer tillbaka om 20 min. Det gör de också, kilar fram och tillbaka mellan vår lägenhet och taket i säkert 10 min och sen går de igen, alla tre. Men tro det eller ej, AC:n fungerade :) Men det kväves tre araber och en stege :) Mycket roande!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Haha mycket underhållande

    2009-09-29 | 12:48:40
  • Mia säger:

    jag efter frågar lite bilder från muslim landet :)

    2009-09-29 | 20:57:33
    Bloggadress: http://miasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: