HelenaKatarina

Egyptier

Kategori: Allmänt

Ja alltså det här inlägget har jag ju berättat om lite tidigare och nu äntligen kommer det. Och som ni har längtat! Visst?

I vilket fall som helst är det ju så att när man kommer till ett nytt land så dyker ju många frågor upp osv om allt möjligt. Så va det även här, bara det att här ställer man sig frågorna varje dag, på väg till jobbet, hemma, kontoret och alla andra ställen. Det är lite frustrerande och lite jobbigt men samtidigt väldigt roligt. När man väl har lärt sig att skratta åt det vill säga...

Ni ska nu få ta del av några av dessa frågor som jag ALLTID ställer mig här nere.

Varför har alla egyptier för stora skor? Som de dessutom släpar i marken som att de hade hela världen på sina axlar..
Hur kommer det sig att så många egyptier aldrig har sett eller hört talas om en tandborste? Detta gör att de flesta har bruna tänder vilket ju känns väldigt fräscht :)
Varför är alla egyptier plattfot?
Hur kommer det sig att vissa egyptier känner igen allt och alla så fort de har sett en person en gång medans alla jag möter på vägen till jobbet varje dag inte verkar ha en tillstymelse till minne.
Varför och åter varför de måste stirra på en så? Det är som att de aldrig sett en tjej och absolut ingen utan slöja. Och för att inte tala om ragga, de tror att de är guds gåva till kvinnan..
Eller kanske att jag är guds gåva till mannen ;) Haha.

Ok nu såhär på rak arm kommer ja inte på några mer men det finns, tro mig!
Många av dessa frågor har jag ställt till mina kollegor som varit här länge och andra människor som borde kunan svara men det är liksom ingen som kan, det är bara såhär det är helt enkelt.

Och det är nog så, det är såhär det är.
Och det kanske vissa tycker är roligt och kan leva med men sån är inte jag, jag tycker faktiskt det är lite jobbigt och varje dag behöva kolla ner i marken påvägen till jobbet för att man inte skall bli påhoppad av första bästa egyptier.

Så, summan av kardemumman, det skall bli härligt at komma hem! Även om det är snö och kallt. ♥

Och mamma vet du va, ja köpte en stor tjock mössa igår, den är lurvig och har öronlappar! Den är varm ;)

Kommentarer

  • Mikael säger:

    Svar:

    1. Förstora skor tror jag är en modegrej eller för att rymma deras platta fötter.



    2. De har aldrig haft en flourtant eller indoktrinering med reklamer som denna: http://www.youtube.com/watch?v=FVAveadhs0I eller ramsor som denna: den gula hinnan, det är känt: den borstas bort med PEPSODENT.



    3. survival of ducky feet. Plattast fot överlever. I den varma sanden är det bra om du kan sprida ut värmen över hela foten.



    4. Det kallas affärssinne. Vissa har det andra inte. De som inte känner igen dig kanske inte har något att vinna på dig.



    5. Det är omöjligt att hålla ögonen bort från dig och ditt bländvita leende och exotiska nordiska kaukasiska utseende. Så det kanske var med av en retorisk fråga? Var detta en retorisk fråga?



    Hoppas svaren stillade dig lite och att ni nu kan komma till ro.

    2010-02-23 | 10:16:39
  • MAMI säger:

    Det var bra för det behövs här hemma! Jag tar med en tjock jacka när vi hämtar dig för det är nog så att du fryser annars!

    2010-02-24 | 12:46:28

Kommentera inlägget här: