HelenaKatarina

Ledig

Kategori: Allmänt

Va ledig iår. Sov till 11.20 då telefonen ringer. Till min stora glädje är det Emilia :) Roligt! Efter att ha pratat en stund så kilade jag upp ur sängen, lite tung i huvudet sen lördagskvällen på Villa Mercedes men ändå helt ok. Pillade i mig frukost och iväg mot stranden. Väl på Mambo så blåste det storm och något jag inte hade tänkt på var att det faktiskt var söndag i hela Chania och att ALLA greker skall på starnden då också. Verkligen kul. Så där låg jag, dock bara i tre timmar, och lyssnade på Kostas, Nicos, Georgos, Stavros, Stavroula, Dora, Roula, Georgia, Eleni och Anastasia. Underhållande? Ja lite. Tröttsamt? Rättså faktiskt.
Gick hem igen och tänkte laga mat och då komemr Robert infarandes genom dörren och säger att han har minnsan slutat. Så det blev mys med film och sen lite träning och glass på det :) Det är ju trots allt sommar.

Idag jobbar jag, känns som en seg måndag och ja komemr inte helt igång. Ska ringa IT-avdelningen i Sverige nu och försöka fixa min dator, gäller bara att få tummen ur. Det är lättare sagt än gjort.

Och vet ni, ig¨r när ja va ute och gick s¨träffade jag på världens sötaste hundvalp. Så söt! Den sprang efter mig och öronen flaxade efter den. En sån snäll människa som jag kan ju inte bara gå när man ser en hundvalp ute på vägen så jag tog med han en bit på vägen för att sedan lämna han vid hans hus där han hörde hemma :) Där ville han förstås inte stanna utan han sprang efter mig igen. Tillslut fick jag in honom under staketet och så blev han där. Så gullig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: