HelenaKatarina

Barnböcker och så..

Kategori: Allmänt

Det är ensak som ja stört mig på den senaste tiden. Eller inte stört mig på kanske men mer tänkt över. Jag hade en diskusion med mina kollegor, framförallt Emelie och Cissi angående barnböcker. Det var först Karius och Baktus som vi pratade om, emelie hade aldrig hört talas om dem, mycket märkligt tyckte jag då jag minns klart och tydligt och en av dem bodde i en hörntand osv.
Några dagar senare, säkert en vecka, så såg vi ett barn som jag tyckte liknade Plupp. Det sa ja då till Emelie och hon visste inte vem det var. Jag försökte förklara att han va blåhårig och hade lämlar men hon fattade ingenting!

Nu är då min fråga, är det bara jag och typ min syster som vet vilka Karius och Baktus och Plupp är? Eller är det något som alla barn får höra om?
Jag visar bilder så kanske det ringer en klocka, eller?

 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Solklart, barndomsvänner ;) Plupp åkte också på en stock till havet i någon bok, minns jag mycket väl.

    2010-06-02 | 07:55:59
  • Pappa säger:

    Här på jobbet kände alla till Karius o Baktus men inte alla Plupp. Plupp följer vatnets väg från fjället till havet bland annat och försöker att gå i ide som en björn men det gick inte så bra.

    2010-06-02 | 14:34:44

Kommentera inlägget här: