HelenaKatarina

Söndag

Kategori: Allmänt

Det är mulet ute. Jag har tröja på mig, inte för att det är så kallt men bara för att det är skönt!
Igår hämtade jag mamma och pappa på flygplatsen och körde dem till hotellet. När vi körde ner till kontoret och skulle lämna bilen så började det regna. Inte alls kallt utan bara skönt :) Härligt!
Men hoppas ändå på finare väder för föräldrars och Emilias skull.

Har börjat min nedräkning litegrann tills ja åker hem, mindre än två veckor kvar tills ja är på svesnk mark. Underbart! Ska bli så roligt att komma hem igen och träffa alla. Och sen Egypten och Thailand är ju inte helt fel heller.

Och sist, LYCKA TILL idag ♥! Jag tänker på dig!

Kommentarer

  • Mikael säger:

    Du är nog en av få svenskar på Kreta som tycker det är skönt med regn. Regnet tar lite sorti på de tre M:n, eller vad säger ni, Anders och Marita?



    Sen undrar jag var svesnk ligger? Låter som en stad i Serbien. Kanske skulle vara ett tak över S:et? Staden grundades år 1629 av Kungen Gustav II Adolf. Staden skulle först och främst agera gräns- och försvarsstad mot eventuella anfall från söder. Staden som låg i ett mycket strategiskt läge skyddad av berg och vid floden Svedina blev snart ett hett villebråd. Efter Gustav den II Adolfs snöpliga död i dimman 1632 förlorade således Sverige den viktiga flodstaden till de förfärliga Partizanerna. Sverige har sedan försökt ta tillbaka staden två gånger. Första gången 1708 gjorde Karl XII ett försök och andra försöket skedde så sent som 1805 då en desperat kung Gustav IV försökte rädda sitt anseende. Han misslyckades dock fatalt och missnöjet växte sig allt starkare. När han sedan förlorade Finland till Ryssland 1809 var råget måttat och han avsattes och arresterades den 10 maj samma år och slutet för den Holstein-Gottoprska ättens 58 år som regenter för Sverige.

    2010-09-12 | 12:23:40

Kommentera inlägget här: