HelenaKatarina

Men när natten är ljus

Kategori: Allmänt

Och ljust va det när ja gick hem i söndags morse. Yes just det, gick. För ja missade sista vagnen hem. Och nu ska ni absolut inte tro att ja gick hela vägen hem från stan för det gjorde jag inte. Men ja gick från Stigbergstorget...20 min tog det tror jag. Halva vägen med skor, halva utan ;)
Hellyckad kväll med massa bål, ölspel, vackra människor, roliga telefonsamtal och sms, muffins, dans, jägerbombs och porrdans. Sista stod inte jag för, det gjorde Mange. Saknar dessvärre kort på det...
Grym kväll iaf! Fler bålfester coming up!

Igår då? Jo jag vaknade vid 12 av att Mange ringer och frågar om ja ska med till Lisberg. Tack men nej tack! Tanken på bergochdalbanor, massa barn och höga ljud kändes vid den tidpunkten lite skrämmande. Och en annan anledning var att mina föräldrar skulle komma.
Kom upp tillslut iaf och städade hela lägenheten tills den sken. Man kan nästan spegla sig i golvet i vardagsrummet nu. Slängde pizzakartonger, diskade och tog en dusch. Kände mig som en människa igen efter detta. Underbart!
Vid 16.30 stod det alltså fika på programmet, jordgubbar i mängder! Fick också den där efterlängtade kaffebryggaren och fina, fina skålar.

MUMS!

Många har bett om en förklaring på det här med danskar. Tycker inte det behövs någon förklaring. Det är ju rätt självklart. Nog om det. Idag blir det kanske Lotta på Lisberg. Vad är det för artister? Ska kolla upp det nu.

Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: