HelenaKatarina

3 juni

Kategori: Allmänt

Nu är sommaren här! Det känner man. Det liksom pirrar i hela kroppen och det är ljust och varmt. Härligt! Va dessutom i Varberg idag så det kan ha med det att göra också. Detär ju sommarstaden nr.1. Och då menar ja inte att den är utnämd till den bästa sommarstaden eller något sådant utan mer att Varberg lever upp väldigt på sommaren och alla sommargäster flyttar ner. Det är ju underbart :)
Annars hörde ja på spårvagnen häromdagen att Göteborg är utnämd till Sveriges bästa sommarstad. Och tänk, där bor jag! Kan det bli bättre? Nä jag tror inte de.

Har skickat iväg en del mail och väntar nu på svar. Men det ser ut att blir en bra natt!


Såhär ser det ut när ja går från jobbet. Lite mörk bild kanske men fint iaf.

Som sagt, vi va i Varberg idag. Tog bilen dit direkt efter jobbet, ja körde inte, va lite trött. Mikael körde. Jag åt frukost och Mia stod för underhållningen. Vi stannade på Kvantum för att köpa lite frulle men framförallt godis. Va så godissugen. Konstigt kan man tycka eftersom klockan va halv 8 men så va fallet iaf. Jag åt en och sen va det bra.
Somnade som en liten gris när vi kom ut till stugan. Skönt! Sen vid 12-snåret bar det av mot Espresso House, frulle nr.2 för mig och lunch för de andra. Sconesen va inte så goda som ja minns dem....
Vårt mål för trippen va ju fästningen och borggården. Mötet gick fint! Allt är perfekt och planerat :) Kommer bli sjukt bra helt enkelt!
Glass blev det också innan audin tog oss hem till stugan igen. Mjukglass doppad i choklad. Mumma! OCh sen körde ja till Göteborg och jobbet. Nu sitter ja här, äter godis (lite gott fortfarande) och fixar och donar med manifest. Ja, det är härligt!

På söndag kommer Karlinx2 till mig och på onsdag ska jag och min syster fixa naglarna. Sen om en vecka åker ja till Luleå. Iiih!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Härlig miljö på väg hem från jobbet.

    För övrigt så skiner solen just nu i Varberg. :-)

    2011-06-03 | 11:31:23
  • Mikael säger:

    Jag var själv uppe klockan 5 i morse och upplevde en sådan där härlig sommarmorgon som man annars bara upplever när man snubblar hemåt på midsommarafton. Solen hade precis nått helt över horisonten och värmde på min bleka lekamen. Hörde dock ingen gök.



    Det där med att Maria stod för underhållningen i bilen kan ju diskuteras.

    2011-06-03 | 18:15:02

Kommentera inlägget här: