HelenaKatarina

Buss

Kategori: Allmänt

Har åkt en helt del buss det senaste. Ganska trevligt tycker jag. Så länge det inte är för kallt eller för varmt, vilket det allt som ofta är. Men de turer det inte är det så är det ju ganska trevligt.
I vilket fall som helst. Det är roligt att studera människor som går på och av. Hur människor reagerar och så.
Roligaste är hur folk ine vill möta ens block när man kommer ombord för de är rädda att man skall sätta sig på sätet bredvid dem. Kul :)

Jag hoppar ofta på bussen på centralen för jag gillar att få en bra plats. En bra plats är en plats där man har fri sikt ut genom förnster, ingen skarv i vägen alltså, inga konstiga saker på golvet så som upphöjningar eller liknanade och så sist men inte minst, jag får sitta själv. Pch varför är det så viktigt då? Jo mest för att jag inte gillar att ha min väska i knät men också för att ja tycker det är skönt. Jag kan lyssna på musik i lugn och ro, somnar jag så är risken inte så stor att ja vaknar med mitt huvud mot en okänd människas axel där jag dregglat och sen blir det också sjukt varmt när man sitter två på de där smala sätena. Är det då dagtid och solen skiner så börjar man lätt må lite illa och då blir bussturen allt annat än trevlig...

Nu till saken, jag skrattar åt andra som undviker min blick när jag går ombord. Men vet ni? Jag gör exakt likadant! Om inte värre, för jag kan blicka ut genom fönstret med hörlurar i öronen och helt och hållet ignorera människor som går förbi.

Kommentarer

  • Mikael säger:

    Du vill inte ha mig jämte dig på bussen. Det var en gång när Mikael var ung och snygg. Han tog en Swebuss upp till sin bror som bodde i Linköping. Mikael faller oerhört lätt till sömns i olika transportmedel och så även på denna buss. Som huvudkudde använde han sig av en trevlig (antar jag) kvinna 30+. Jag vet inte hur mycket jag störde eller om jag dregglade något på henne. Men jag vaknade upp med ett ryck och slörprade i mig mitt saliv så där hastigt som man gör när man vaknar upp. Efter bussbyte i Jönköping såg jag aldrig denna kvinna mer.......

    2011-03-28 | 13:52:01

Kommentera inlägget här: