HelenaKatarina

Historien om min TV...

Kategori: Allmänt

Ok, här kommer den. Historien om min tjock-tv. Ja vi kallar den så, tjock-tv. För herre gud va den är tjock! Aldrig sett en så stor och tjock tv.
Det hela började förra veckan när ja satt och surfade runt på blocket efter en billig tv. Så dyker den upp, tjock-tv:n för 400 spänn. Man tackar! Mailar till personen ifråga och han ringer upp dagen efter. Jag kan hämta tv:n, den är min. Tack tack!
Åker till Kinna över helgen och sen på söndagen när vi åker till Göteborg igen så tar vi vägen förbi Torsland, ja det är där tv:n bodde innan den blev min.
Väl där blir det lite letande efter lägenhet nymmer 26 och när vi får syn på världens störta katt (jag vet ju inte om det var världens största men vi kan låtsas det).
Hittar rätt tillslut och knackar på, gravid späd kvinna öppnar och vi får kliva in för att se detta vidunder.
Och det är väl egentligen här det hela börjar. Vi lyfter den ut till bilen, försöker med bagaget, inte en chans att den går i där. Baksätet, ja kanske. LIte fix och trix från Mikaels sida kanske hjälper? Nej dessvärre inte. Den fastnar i dörröppningen och det va också tal om någon list som for lite illa. Pappa du kanske ska kolla på det?

Så det hela slutar med att vi får lämna tv:n där och åka hem utan den.
Dagen efter lånar jag Johan och hans bil som är en combi och det blev lite lättare :)

Just de ja, alla har kanske inte helt hängt med på varför ja skriver om det här? Läs här: http://www.mariaochmikael.se/blogg.html

Kommentarer

  • Mikael säger:

    Jo det var eller är världens största katt. Jättetjock. Lika tjock som TV:n.

    2011-03-10 | 19:12:23

Kommentera inlägget här: