HelenaKatarina

Lördag

Kategori: Allmänt

Lördag kväll och jag sitter här hemma vid mitt köksbord. Kan även kalla det mitt kontor för tillfället då jag egentligen jobbar fram till 06.00 imorgon. Fick äran att jobba hemifrån inatt och imorgon natt. Yes alltså! Det är skönt :) Hinner hänga upp gardiner och laga mat mellan flight watching. Spännande.

Ska berätta lite om min gårdag. Vaknade hemma och drog till tandläkaren. Det gick bra, lite konstig va han dock när han meddelade mig att ja hade 9 småhål MELLAN tänderna men om ja bara använde tandtråd så skulle det försvinna. Dessutom skulle ja också behöver göra om min rotfyllning som ja gjorde -97 eftersom det var en mycket liten infektion i den. Hur då? Är inte tanden död när man rotfyller?
Ja i vilket fall som helst, ja betalade mycket lite för besöket och sprang därifrån. Ingen ny rotfyllning och inte så mycket fattigare. Tack!
Lunchade sen hos mormor, mumma med pannbiff och efterrätt jordgubbar :) Man kan ha det sämre. Styrde sedan kosan mot Göteborg och en dusch. Härefter in mot stan för att möta mina forna arbetskollegor från Landvetter, Angela och Nazanin, på Incontro. Mycket trevligt va det och många glas rosé blev det. Vidare till Locatelli och lite öl men sen tackade jag för mig och tog vagnen hem.
Här hände också en rolig sak. Det blev kontroll av biljetter och en tjej försöker rusa ut genom dörren, kontrollanten hindrar henne och hon börjar helt plötsligt prata engelska och fattar inte ett ord av vad han säger. Han får se hennes id som är svenskt och hon berättar då att hon har minsann vart där i 6 månader. Ehh ok...
Hon är usel skådespelerska och han står och småflinar hela tiden. Tillslut ger han med sig och hon får stiga av. Jag tyckte iaf att det va väldigt roligt! Skrattade gott :)

Vaknade imorse, lite torr i munnen. Detta hindrade mig dock inte från att gå till jobbet på Apollo och sälja resor. Ringde ingenting och det va 4 ganska långa timmar. Hoppas det är bättre på tisdag då ja ska dit igen.

Och nu sitter ja alltså här. Kanske ska gå hem till Mia och Mikael och äta om ja orkar. Måste ju släpa med mig datorn och hålla på och logga in och så omigen...
Vi får se!
Nu ska gardinerna upp iaf!

Puss!

Kommentarer

  • Mikael säger:

    Småhål försvinner inte. Tandläkaren ljuger. Jag har haft mitt sen år 2000. Det finns kvar, varken större eller mindre.

    2011-05-07 | 20:50:20

Kommentera inlägget här: