HelenaKatarina

Ronnie Sandahl

Kategori: Allmänt

Har aldrig läst hans krönikor tidigare, aldrig funnit det intressant. Men nu satt ja har och hade inte så hemskt mycket att göra, surfade in på Aftonbladet och såg att han skrivit en krönika som hette Blondinbella är inte typiskt för 90-talister. Jag kanske inte håller med honom men det va ändå intressant att läsa något som inte bara handlar om hur lata vi unga är och hur ointresserade vi är av allt. Och jo, det stämmer säkert på vissa, det vet jag, men inte på alla.
Nu tillbaka till ronnies krönikor. Jag läste vidare, vissa ganska tråkiga och vissa väldigt bra. Speciellt en som hette När vi möttes fanns ingen återvändo.
Läs den här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article12577474.ab

Den är fin, jag känner ingen mig till punkt och pricka genom hela krönikan. Det är jag. Allt han skriver, det handlar om mig, det är så det va för nästan exakt två år sedan, precis så.
Enda skillnaden är att ja inte fortsatte flyga, jag föll...

Det är som att flyga eller falla, man vet inte skillnaden förrän det redan är för sent.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Ronnie sandahl är tidernas bästa kollumnist tycker jag. Han har skrivit en bok "vi som aldrig sa hora" den är mycket bra! Läs!

    kram

    2011-06-03 | 22:15:52
    Bloggadress: http://miasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: